Jak pozycjonować dużych klientów?
Autorem artykułu jest Tomasz Galicki
Duży klient, w przypadku pozycjonowania, to klient, który posiada duży sklep internetowy lub sieć różnych serwisów. Do współpracy z nim należy podejść zupełnie inaczej, niż w przypadku malutkiego sklepiku.
Mogłoby się wydawać, że cała filozofia pozycjonowania to zdobywanie linków. I coś w tym jest. Należy jednak umieć w taki sposób je zdobywać, aby przełożyło się na realne zyski firmy. I nie chodzi tu tylko o wysokie pozycje w wyszukiwarkach na różne frazy, bo te akurat często mogą być źle dobrane i dawać mierną konwersję. Skuteczne pozycjonowanie to takie pozycjonowanie, które daje klientowi więcej zarobić – pisząc kolokwialnie.
I to właśnie odpowiednie zdobywanie linków w przypadku dużego sklepu internetowego jest kluczowe. Jeśli pozycjonujemy małą stronę, zawierającą pięć podstron – linkowanie jest jasne. Uderzamy na różne frazy na wszystkich (aż pięciu wspomnianych) podstronach. A co jeśli sklep internetowy ma 100 tysięcy zindeksowanych podstron, kilkanaście tysięcy produktów, setki kategorii i podkategorii? Wtedy należy do tego podejść zupełnie inaczej.
Pozycjonowanie sklepów internetowych wygląda znacznie inaczej, niż typowych, małych stron wizytówkowych. Należy w taki sposób podejść do linkowania i do treści na stronach, by jak najbardziej wzmocnić całą domenę, a co za tym idzie, „wywołać” wejścia z wyszukiwarek na frazy z tak zwanego długiego ogona (ang. long tail).
Sekret tkwi w tym, aby stworzyć odpowiednio spójną strukturę serwisów. Dlatego bardzo dobrym rozwiązaniem jest konsultacja SEO już podczas budowy sklepu internetowego. Trzeba zadbać o kategorie, podkategorie i poszczególne wpisy, o budowę adresów do poszczególnych miejsc w sklepie, a wszystko to nazywa się kluczowo optymalizacją.
Gdy stworzy się już cały sklep, zgodnie z wytycznymi, należy rozpocząć linkowanie. Rzecz jasna linkowanie poszczególnych produktów to dopiero finalny etap, gdy wszystko inne będzie już wzmocnione. Zaczyna się od odpowiedniego zdobycia wartościowych linków dla strony głównej oraz dla poszczególnych kategorii. Kolejnym krokiem jest wzmocnienie podkategorii. Jeśli te miejsca będą dobrze podlinkowane, w skuteczny sposób wzmocnią już ostatnie elementy tego sznurka, czyli produkty. A to właśnie o to w pozycjonowaniu chodzi, by potencjalny klient trafił na stronę produktową, zainteresował się pożądanym przedmiotem i kupił go.
Do pozycjonowania sklepów internetowych należy podejść odpowiedzialnie i ostrożnie. Bardzo wiele nieprawidłowych działań może tylko przynieść skutek odwrotny od pożądanego. Dlatego warto wybrać rzetelną firmę, która się tym zajmie.
---T.G.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz